Antradienis, rugsėjo 10 d.
17.30
Parodos atidarymas
Ieva Maslinskaitė. „As wild as witnessed“
Rašytojo Thomo Manno muziejaus laiptai, Skruzdynės g. 17
Tęsdama jau vykstantį projektą apie kitų organizmų rūšių įtraukimą į fotografijos procesus, Nidos rezidencijos metu tyrinėjau sąsajas tarp medžiagų kaip fotografijos išteklių, kūriau vaizdo darbą vietiniame kontekste su vietos medžiagomis bei tyrinėjau šviesai jautrią emulsiją, rašalą ir popierių iš vietinių augalų, atliekų, vandens, energijos. Ką apie fotografijos terpės plotį gali papasakoti medžiagos ir jų šaltiniai? Kas yra vaizdas, atsiradęs iš vietinio konteksto? Kas yra vaizdas, kuris sukuria pats save?
Ieva Maslinskaitė (g. 1999 m.) – tarpdisciplininio meno kūrėja iš Lietuvos, šiuo metu dirbanti Vilniuje ir Nyderlanduose. Kūrybinį kelią pradėjusi nuo fotografijos, menininkė savo praktikoje daugiausia dėmesio skiria medijai iš antropocentrinės perspektyvos dekonstruoti ir jai iš kitos – ekologinės – perspektyvos surinkti. 2023 m. Maslinskaitė baigė fotografijos bakalauro studijas Hagos karališkojoje dailės akademijoje, jos darbai buvo eksponuoti Rygos fotografijos bienalėje NEXT 2023, kur autorė tapo NEXT ir ISSP galerijos prizo „Seeking the Latest in Photography!“ finalininke.
18.00
Parodos atidarymas
Gintautas Trimakas. „Priminimas sau pačiam ir ne tik“
Kuršių nerijos istorijos muziejus, Pamario g. 53
Portretai. Atradau niekur dar nepublikuotus portretus iš aštuoniasdešimtųjų Nidos seminarų. Tai serija portretų, sukurtų Aleksandrui Šiekštelei jo gimtadienio proga. Šiuose portretuose įamžinti bičiuliai, atėję pasveikinti Aleksandro. Fotografija skirta prisiminimui.
Išėjimai. 2012-2013. Šią fotografijų seriją dedikuoju tiems, kurie niekada nebebus prie jūros.
Pasisveikinimas. Pakėliau akis į dangų ir susimąsčiau: ar įmanoma užfiksuoti tą nuolat besikeičiantį dangaus mėlį? Bandžiau įamžinti šį momentą.
Gintautas Trimakas (g. 1958). 1980-1986 m. studijavo Vilniaus inžineriniame statybos institute, Miestų statybos fakultete, kur įgijo statybų inžinieriaus išsilavinimą. Nuo 1986 m. dalyvauja parodose, 1989 m. tapo Lietuvos fotomenininkų sąjungos nariu. Nuo 2000 m. dalyvavo TTL (Trimakas, Treigys, Lukys) grupės veikloje. 2013 m. baigė skulptūros magistro studijas. 2017 m. įteikta Lietuvos nacionalinė premija. 2023 m. Skirta Neringos mero premija fotomenininkui.
19.00
Parodos atidarymas
Zenonas Bulgakovas. „Vieno seminaro istorija“
Mizgirių menininkų namai, Pamario g. 20
Jau beveik penkis dešimtmečius fotografai renkasi Nidos erdvėje, čia dalinasi patirtimi, žiniomis ir bendrabūvių. Daugelyje fotografijų išlikę simpoziumo fragmentų ir taip pat sukurta begalė kurinių reflektuojančiu pačią Neringos erdvę, specifiką, gamtinę savastį. O 1982 metais į Nidos renginį vykęs fotomenininkas Zenonas Bulgakovas pasirinko kiek kitokį kelią, jis sukūrė tų metų seminaro vizualinį dienoraštį. Nuoseklų pasakojimą, prasidedantį kelione laivu "Raketa" iš Kauno ir pasibaigiantį jau išvykstančių fotomenininkų laukimu. Chronologiška kelionės, pramogų Nidoje, pokalbių ir susitikimų sekvencija neįpareigojančiai, bet įtaigiai ir plastiškai atpasakoja vieno seminaro istoriją. Ir šiose fotografijose tarsi ir nėra nieko labai svarbaus, bet laukimo, vykimo ir dalyvavimo dramaturgija neleidžia nepastebėti šio renginio ypatingumo.
20.00
Fotografijų parodos atidarymas-performansas
Sergej Vutuc. „PERĖJIMAS, pagreitis, sklendžiant oru raižantis mus“
Švyturininko namelis, Švyturio g. 1
Sąvoka „pokytis“ reiškia evoliuciją tarp dviejų nusistovėjusių būsenų, todėl šias būsenas apibrėžia natūralių svyravimų ribose; tik tada, kai pateikiamas tikslus kontekstas, pats pokytis gali būti kruopščiai išnagrinėtas, bet kitu atveju jis yra tiesiog faktas. Asmens pokytis pirmiausia prasideda pripažįstant ir įsisąmoninant skirtingų lyčių egzistenciją kaip vieno individo jausmų kulminaciją; riedlenčių sporte šiuo terminu galima įvardyti erdvę, kuri sujungia du skirtingus taškus skirtingose plokštumose; dažniausiai griežta aproksimacija bet kurioje vietoje tarp horizontalės ir vertikalės, kurios galiausiai diktuoja vieną juntamą ypatumą.