Fotomenininkas A. Šeškus: apie mus daugiau pasako nugara, o ne akys
2018 02 25 / Miglė Dauskurdienė, LRT.lt
„Mūsų veidai keičiasi nuo aplinkybių – jie vienokie kalbant su mylimu žmogumi, kitokie – esant darbe. O kitomis kūno vietomis meluoti yra sunkiau. [...] Jei įsižiūrėtume į nuo mūsų nueinančio žmogaus nugarą, daug ką iš jos galėtume suprasti“, – įsitikinęs dešimt metų LRT operatoriumi dirbęs fotomenininkas Algirdas Šeškus. Vilniaus knygų mugės metu jis pristatė naujausią savo knygą „TV“.
Formatai ir tiražai. Naujausių fotografijos knygų apžvalga
2018 02 23 / Agnė Narušytė, 7md.lt („7 meno dienos“)
Artėjant knygų mugei, iš savo lentynų ištraukiau 2017-aisiais ir šių metų pradžioje išleistas fotografijos knygas. Ant mano darbo stalo susidarė nemaža krūvelė, bet ir ne itin didelė. Ne tik dėl skaičiaus (12), bet ir dėl formato. Prie pusės jų atsiradimo teko pačiai prisidėti, tad šios apžvalgos subjektyvumas – neišvengiamas, bet ją parašyti jau sutikau, trauktis nėra kur.
Gintauto Trimako fotografijos archeologija
2018 02 22 / Aistė Kisarauskaitė, „Kultūros barai“ (2018 m. Nr. 2)
Vilniaus Dailės akademijoje, kur daug metų dirbo, Trimakas, persmeigęs vinuku, ant sienos sukabino rudus popieriaus stačiakampius – mažėjančia tvarka sudėti vienas ant kito, jie sudaro netaisyklingą piramidę. Tai senieji prancūzų dagerotipijos formatai, žemyninės Europos fotografijos pradžia (britai turėjo savo formatus). O nežinančiam fotografijos istorijos ir negavusiam autoriaus paaiškinimo – tai dar vienas abstraktus Trimako kūrinys. Panašią paslaptį turi ir 2006 m. pradėtas ciklas „Savas formatas“, kuriam sukurti panaudota kamera, analogiška Józefo Czechowicziaus dumplinei kamerai.
Prieš šimtą metų. Kęstučio Grigaliūno videoinstaliacija
2018 02 16 / Agnė Narušytė, „7 meno dienos“
Vilniaus galerija „Artifex“ – viena mažiausių, bet Kęstutis Grigaliūnas ją dar sumažino. Paliko tik vieną kambarį, tik ekraną, į kurį galima žiūrėti tik iš labai arti. Kad „įeitum“ į vaizdą, įeitum į istorijos miražą, kuriamą fotografijos, projektoriaus šviesos ir galerijos prietemos. Ekrane vienas kitą keičia 600 portretų – ką tik atkurtos Lietuvos kariuomenės savanoriai, šauktiniai kareiviai ir puskarininkiai.
Kodėl nepradėjus į Lietuvos istoriją žiūrėti konceptualiau? (Vytauto Augustino paroda „Fotografavau Lietuvą“)
2018 02 10 / Ieva Šukytė, „Literatūra ir menas“
Šalia Balio Buračo V. Augustinas yra mylimiausias Lietuvos nacionalinio muziejaus tarpukario fotografas. Dabartinę parodą lydi LNM išleistas autoriaus kūrybą pristatantis fotoalbumas „Fotografavau Lietuvą...“, kurį sudarė fotografas ir fotografijos tyrinėtojas Stanislovas Žvirgždas.
Už liūdnumo. Remigijaus Pačėsos paroda „Geltona gulbė neatplauks“
2018 02 09 / Monika Krikštopaitytė, 7md.lt („7 meno dienos“)
Tinkamai rodomos Pačėsos nuotraukos gali nusivesti už liūdnumo. Kažkur, kur palikęs vaizdą žvilgsnis prasibrauna ne prie žinios, o pokalbio, susumavimo, išminties.
Objektas inkognito (Artūro Šeštoko paroda „Miestas inkognito“)
2018 02 03 / Eglė Deltuvaitė, 7md.lt („7 meno dienos“)
Miestas be nereikalingo patoso, nesusireikšminęs, šiek tiek išsekęs, bet neištrinamas iš atminties. Savitą mąstymo ir buvimo ritmą, savitą tylą turinti Klaipėda. Sutikti klaipėdiečiai, kaip ir miestas, daugžodžiauti nemėgsta – tik tiek, kiek reikia, ir lėtai juda toliau. Fotografinį miesto archyvą kelis dešimtmečius kuriantis Artūras Šeštokas naujuoju ciklu „Miestas inkognito“ pagrindinio kūrybos objekto neišduoda, tačiau ir neapnuogina.
Atminties žaidimai. Vilmos Samulionytės ekskursas į nutylėtą šeimos istoriją
2018 02 02 / Paulina Blažytė, 7md.lt („7 meno dienos“)
Viena pagrindinių fotografijos funkcijų neabejotinai galima laikyti praeities vaizdų, t. y. atminties, išsaugojimą. Fotografijos, ar jos būtų mėgėjiškos, ar meninio pobūdžio, neretai mums primena apie svarbius įvykius – istorinius, politinius, kultūrinius ar asmeninius. Kartais istorinės ir asmeninės patirtys susipina, riba tarp jų tampa nematoma. Vieną iš tokių pavyzdžių nagrinėja Vilma Samulionytė parodoje „Liebe Oma, Guten Tag! arba Tylos paktas“.
Naujo laiko metropolyje. Algirdas Šeškus, naujas laikas, Vilnius: TV Play, 2016–2017
2018 01 26 / Agnė Narušytė, 7md.lt („7 meno dienos“)
Jau porą metų Algirdas Šeškus leidžia seriją sąsiuvinių „naujas laikas“. Tuos sąsiuvinius kiti gal vadintų „zinais“.
Robertas Gabrys: „Fotografija - visada „ant bangos“
2018 01 16 / Rūta Žukė, „Vakarų ekspresas“
„Roberto darbai - tai tylos ir pauzės estetika, bendravimas su žiūrovu, dažniau lydimas vidinio balso nei aiškaus žodžio.“