Metai prabėgo be miego: Šarkos ir Treigio čėsnis feisbuke
2018 07 14 / Mindaugas Klusas, „Lietuvos žinios“
Apie 2017–18-uosius sakys: tais metais Klaipėdoje atsirado naujas fotografijos reiškinys: teatro menininkas aktorius, teatro šamanas Benas Šarka ir fotomenininkas Remigijus Treigys pradėjo savitą meninį mainą, pašnekesį feisbuke: štai įkeliu nuotrauką, o tu į ją atsakyk savąja.
Maleckai. Praleistas lietuvių meninės fotografijos puslapis
2018 07 05 / Austėja Mikuckytė-Mateikienė, Bernardinai.lt
2016 metų liepą surengtos parodos naratyvą papildė dar dviem pavardėmis: laisvės temą plėtojusio Mariaus Baranausko asmenybe ir skvarbia Adaukto Marcinkevičiaus akimi. Išaušo laikas pastebėti ir tinkamai įvertinti dar du lietuvių fotografijos mokyklos fotomenininkus – Maleckus. Iš vardytų Lietuvos fotografijos mokyklos pavyzdžių Maleckai užima išskirtinę vietą su savo braižu Lietuvos fotografijos mokyklos istorijoje.
Vienatvės archyvas. Remigijaus Pačėsos (1955–2015) retrospektyva Vilniuje
2018 07 04 / Kęstutis Šapoka, „Kultūros barai“, 2018, Nr. 5
„Geltona gulbė neatplauks“, – Remigijus Pačėsa (1955-2015) užrašė ant upės fotografijos, iš kurios sidabro vandenų bene pirmąkart išnyra geltonos gėlės. Marijampolėje gimęs, 1979 m. baigė Vilniaus technologijos technikumą ir dešimt metų fotografavo pastatus Miestų statybos projektavimo institutui. Bet įkvėptas Josefo Sudeko, Algimanto Švėgždos ir Jono Kalvelio, stebėjo, kas yra šalia, – daiktų ir augalų „viešą gyvenimą“, asfalto plynes, tamsos ir šviesos kompozicijas, absurdiškas sandūras.
Fotomenininko Romualdo Augūno stichija – atokūs kraštai
2018 07 03 / Mindaugas Klusas, „Lietuvos žinios“
Lietuvos fotomenininkų sąjungos Prospekto fotografijos galerijoje Vilniuje veikia Romualdo Augūno (g. 1938) fotografijų paroda. Jubiliejų šiemet minintis autorius su kuratoriumi Gintaru Česoniu nusprendė palepinti žiūrovus dabar itin populiarių kelionių į egzotines šalis vaizdais. Tik juose didesnė egzotika ne pačios vietos, o įamžintas laikas.
Fotografijos kosmoso poligonas „Debiutas“
2018 06 29 / Aistė Kisarauskaitė
Prisimenant ankstesnius „Debiuto“ konkursus dažnai tenka apgailestauti, kad nemaža dalis ten dalyvavusių gabių ir net laimėjusių pagrindinius prizus autorių vėliau dingo kitose gyvenimo veiklose, užmesdami fotografinius ieškojimus. Tačiau greta galima išvardyti ir fotografų, kadaise savo karjerą pradėjusių nuo „Debiuto“, kurie dabar gerai žinomi menininkai: Virgilijus Šonta, Romualdas Požerskis, Vytautas Balčytis, Raimondas Paknys, Violeta Bubelytė, Algirdas Šeškus, Gintautas Trimakas, Vytautas Stanionis, Aleksandras Ostašenkovas, Alfonsas Budvytis, Vilma Samulionytė ir kiti. Septynios jaunųjų fotografų parodos buvo organizuotos 1975–1988 m., 2010 idėja buvo atnaujinta, o nuo praeitų metų konkursas tapo tarptautiniu ir todėl žada daugiau šansų, kad sunkiai prasibrovusiems į finalą autoriams „Debiutas“ taps starto aikštele, o ne finaliniu punktu.
Odė tėvui, arba pasakojimai apie mus
2018 06 29 / Kamilė Pirštelytė, "7 meno dienos"
Kolektyvinė Lietuvos ir kitų Europos šalių fotomenininkių paroda „Pasakojimai su Juo“ Kauno fotografijos galerijoje.
Amerika, Amerika: Plungės fotobienalė „Amerika lietuvių fotografijoje“
2018 06 22 / Agnė Narušytė, „7 meno dienos“
Šešiose vietose – Mykolo Oginskio rūmų žirgyne, pačiuose rūmuose, Laikrodinėje bibliotekoje, Vaikų bibliotekoje, Advokato name, Kultūros centre ir knygyne „Vaga“ / Kavos bare „Ex libris“ – kuratorius Darius Vaičekauskas sutalpino septyniolika parodų. Beveik visas jas jungia sąsaja su Jungtinėmis Amerikos Valstijomis (tokia bienalės tradicija).
R. Vaitkus: „Analoginė fotografija man visuomet buvo ir liks sava, arti širdies“
2018 06 15 / Remigijus Venckus, „Šiaulių naujienos“
Pokalbis su Tauragės krašto muziejaus „Santaka“ direktoriumi, fotomenininku Romualdu Vaitkumi.
Sulaikius kvapą
2018 06 08 / Rusnė Marčėnaitė, „IQ Life“
Mindaugas Meškauskas nepailsta aiškinti šlapio kolodijaus technologijos, nors turbūt ne be pagrindo įtaria, jog ją sunku suprasti nepamačius savo akimis. Todėl per savo parodų atidarymus kartais surengia parodomąsias fotosesijas. „Nemirtingi atvaizdai“ kuriami arba ant stiklo, arba ant metalo plokštelės. Tai, kas suprantama kaip fotografavimas, trunka tik keletą minučių.
Pačėsa vis džiaugdavosi eidamas. Sako, dar vis metu šešėlį. Dar aš ne vaiduoklis
2018 06 05 / Ričardas Šileika
Apie Remigijaus Pačėsos fotografijas ir jo asmenybę šnekučiuojasi suinteresuoti asmenys – parodų Šiauliuose, Kaune, Vilniuje rengėjai ir išeisimos knygos sudarytojai menotyrininkė Agnė Narušytė ir fotografas Gintaras Zinkevičius. Suinteresuotas žiūrovas Ričardas Šileika kursto pokalbio laužą.