Mašinos, metodai, žmonės: šiuolaikinės fotografijos konvejeris
2018 09 01 / Alise Tifentale
Jei man tektų kuruoti šiuolaikinės fotografijos parodą 2018 m., iš pradžių nuodugniai ištirčiau menininkų instagramo profilius, ir tik po to kreipčiau dėmesį į jų biografijas ar viešus pasisakymus. Viskas, kas svarbu fotografijoje šiandien, egzistuoja internete ir „debesyse“. Tačiau fotografija savyje turi ir kažką archajiška. Fotografiją regiu kaip XIX a. išradimą ir tos eros reliktą, kai žmonės buvo apsėsti įrašinėjimo, reprodukavimo, vaizdų bei garsų perkėlimo manijos.
Fotomenininkas Iridijus Švelnys: „Rūbai yra mūsų melas“
2018 08 12 / Jurgita Lieponė, 15min.lt
Neseniai Kaune atidaryta I.Švelnio paroda apie Niujorką, kurį jis pamatė ir užfiksavo savitu žvilgsniu, iki šiol jis tęsia projektą „Suvaržymų labirintas“, taip pat važinėja po Lietuvą ir fiksuoja senus pastatus, fotografuoja žmones su kauke. Į savo nuotraukas kūrėjas sako sudedantis tam tikrus raktinius elementus: „Kaip sakė menotyrininkas ir fotografas Tomas Pabedinskas, Niujorko nuotraukų serijoje, pažiūrėjus į nuotraukas gali parašyti prozą ir poeziją, nes jose sudėti raktiniai elementai, daiktai“.
Atminties ir estetikos disponentai
2018 08 02 / Ričardas Šileika
Ričardas Šileika stebeilijasi į „Prospekto“ fotografijos galerijos parodos „Debiutas 2018“ vaizdyną. Dešimt ar penkiolika minučių stabteli prie kiekvieno iš vienuolikos debiutininkų ekspozicijų. Ir - dreifuoja, sumuoja, reflektuoja, reziumuoja.
Amerika, švytinti fotografijose
2018 07 31 / Tomas Pabedinskas, „Durys“
Penktoji Plungės fotobienalė: kaip nedideliame Žemaitijos mieste pavyko pasiekti tai, ko neretai galima pasigesti didesniuose Lietuvos ar užsienio fotografijos festivaliuose?
Sūrus Vanduo. Antaną Sutkų kalbina Valentinas Sventickas
2018 07 30 / Valentinas Sventickas, „Nemunas“
Tai žymiojo fotomenininko ir literatūros kritiko bičiuliškų pokalbių fragmentai.
Arūnas Kulikauskas: apie Kauną ir Vilnių, Niujorką ir Jono Meko blynus
2018 07 27 / Beatričė Laurinavičienė, „Verslo žinios“
Pokalbis buvo tarsi Arūno fotografijos, užfiksuotos pinhole technika arba paprastu juostiniu fotoaparatu, kuriose – pusės metų trukmės saulės kelias per dangų, jo šeima ar paprasčiausios kasdienės akimirkos. Atrodo, nieko reikšmingo, tačiau iš momentų, iš nuotrupų susidėlioja ištisas pasaulis.
Kolekcionuojant įspūdžius. Lietuvių menininkų fotografijos paroda Tel Avive
2018 07 26 / Lolita Liškevičienė
Tel Avivo „Indie“ fotografijos galerijoje birželio 28 d. atidaryta Lietuvos fotografijos paroda „Kolekcijos“. Parodos kuratoriai Gytis Skudžinskas ir Vilma Samulionytė atrinko parodai aštuonių Lietuvos menininkų kūrinius ir sumanė parodyti Lietuvos fotografijos spektrą, kitaip tariant, kuo didesnę šiuolaikinės fotografijos įvairovę. Pramoniniame rajone įsikūrusioje galerijoje rodomas Izraelio ir kitų šalių fotografijos menas, Lietuvos fotografija joje buvo pristatyta pirmą kartą.
Metai prabėgo be miego: Šarkos ir Treigio čėsnis feisbuke
2018 07 14 / Mindaugas Klusas, „Lietuvos žinios“
Apie 2017–18-uosius sakys: tais metais Klaipėdoje atsirado naujas fotografijos reiškinys: teatro menininkas aktorius, teatro šamanas Benas Šarka ir fotomenininkas Remigijus Treigys pradėjo savitą meninį mainą, pašnekesį feisbuke: štai įkeliu nuotrauką, o tu į ją atsakyk savąja.
Maleckai. Praleistas lietuvių meninės fotografijos puslapis
2018 07 05 / Austėja Mikuckytė-Mateikienė, Bernardinai.lt
2016 metų liepą surengtos parodos naratyvą papildė dar dviem pavardėmis: laisvės temą plėtojusio Mariaus Baranausko asmenybe ir skvarbia Adaukto Marcinkevičiaus akimi. Išaušo laikas pastebėti ir tinkamai įvertinti dar du lietuvių fotografijos mokyklos fotomenininkus – Maleckus. Iš vardytų Lietuvos fotografijos mokyklos pavyzdžių Maleckai užima išskirtinę vietą su savo braižu Lietuvos fotografijos mokyklos istorijoje.
Vienatvės archyvas. Remigijaus Pačėsos (1955–2015) retrospektyva Vilniuje
2018 07 04 / Kęstutis Šapoka, „Kultūros barai“, 2018, Nr. 5
„Geltona gulbė neatplauks“, – Remigijus Pačėsa (1955-2015) užrašė ant upės fotografijos, iš kurios sidabro vandenų bene pirmąkart išnyra geltonos gėlės. Marijampolėje gimęs, 1979 m. baigė Vilniaus technologijos technikumą ir dešimt metų fotografavo pastatus Miestų statybos projektavimo institutui. Bet įkvėptas Josefo Sudeko, Algimanto Švėgždos ir Jono Kalvelio, stebėjo, kas yra šalia, – daiktų ir augalų „viešą gyvenimą“, asfalto plynes, tamsos ir šviesos kompozicijas, absurdiškas sandūras.