Chronometrai: visi esame laiko pusiaukelėje
2018 09 19 / Mindaugas Klusas, „Lietuvos žinios“
Šiuolaikinio meno parodos „Chronometrai“ kuratoriai – menotyrininkė Agnė Narušytė ir ekspozicijos dizaino autorius fotomenininkas Gintaras Zinkevičius – pamėgino atskleisti, kaip įvairiai lietuvių menininkai apmąsto tokį, regis, savaime aiškų reiškinį – laiką. Visų parodos kūrinių radimosi laiką aprėpia du fotomenininko Remigijaus Treigio darbai.
Proto mankšta ir kūno malonumai. Tarptautinis fotografų seminaras Nidoje
2018 09 14 / Gytis Skudžinskas, „7 meno dienos“
Įžengus į rugsėjį kultūrinis gyvenimas ima intensyvėti visuose frontuose, o Lietuvos fotomenininkų sąjunga jau 41-ąjį kartą visus kvietė į tarptautinį fotografijos seminarą Nidoje. Vietos geografija ir visa infrastruktūra, o šiemet ir jūros bei oro temperatūra tiesiog liepiamąja nuosaka kvietė pratęsti vasaros malonumus. Tačiau taip nemanė Vilma Samulionytė, Gintaras Česonis ir visa jų surinkta organizatorių komanda.
Fotografija nuolat kelyje
2018 09 13 / Povilas Sigitas Krivickas
Nuo 2018 m. rugsėjo 3 iki 9 d. Nidos kultūros ir turizmo informacijos centre „Agila“ ir Neringos mieste vėl viešpatavo kasmetinis tarptautinis fotografų seminaras. Visą savaitę buvo rengiamos meninės dirbtuvės, skaitomos paskaitos, vyko parodų atidarymai, menininkų prisistatymai, knygų pardavimai ir aptarimai, fotoateljė po atviru dangumi, naktinės projekcijos Nidos viešosiose erdvėse. Ypač buvo laukiami neformalūs susitikimai su seminaro lektoriais ir svečiais tęstiniame renginyje „Nida off 2018“. Taip pat kartu su Neringos kultūros ir turizmo centru vėl surengtas konkursas „Fotografuojame Nidoje“.
Optinis manevras. „3D vs 2D“ – ne visai fotografijos paroda Prospekto fotografijos galerijoje
2018 09 05 / Agnė Narušytė, „7 meno dienos“
Parodos logika suformuoja ratą. Jo ašis – fotografijos materija, kurios prireikia norint sukurti vaizdą kaip tikrovę.
Google nenužudė fotografijos
2018 09 03 / Ilaria Speri
Esama žinomų žinomųjų – dalykų, kuriuos, kaip žinome, žinome. Taip pat esama žinomų nežinomųjų – tai yra, žinome, kad yra dalykų, kurių nežinome. Tačiau esama ir nežinomų nežinomųjų – kai nežinome, kad apie juos nežinome.
Mašinos, metodai, žmonės: šiuolaikinės fotografijos konvejeris
2018 09 01 / Alise Tifentale
Jei man tektų kuruoti šiuolaikinės fotografijos parodą 2018 m., iš pradžių nuodugniai ištirčiau menininkų instagramo profilius, ir tik po to kreipčiau dėmesį į jų biografijas ar viešus pasisakymus. Viskas, kas svarbu fotografijoje šiandien, egzistuoja internete ir „debesyse“. Tačiau fotografija savyje turi ir kažką archajiška. Fotografiją regiu kaip XIX a. išradimą ir tos eros reliktą, kai žmonės buvo apsėsti įrašinėjimo, reprodukavimo, vaizdų bei garsų perkėlimo manijos.
Fotomenininkas Iridijus Švelnys: „Rūbai yra mūsų melas“
2018 08 12 / Jurgita Lieponė, 15min.lt
Neseniai Kaune atidaryta I.Švelnio paroda apie Niujorką, kurį jis pamatė ir užfiksavo savitu žvilgsniu, iki šiol jis tęsia projektą „Suvaržymų labirintas“, taip pat važinėja po Lietuvą ir fiksuoja senus pastatus, fotografuoja žmones su kauke. Į savo nuotraukas kūrėjas sako sudedantis tam tikrus raktinius elementus: „Kaip sakė menotyrininkas ir fotografas Tomas Pabedinskas, Niujorko nuotraukų serijoje, pažiūrėjus į nuotraukas gali parašyti prozą ir poeziją, nes jose sudėti raktiniai elementai, daiktai“.
Atminties ir estetikos disponentai
2018 08 02 / Ričardas Šileika
Ričardas Šileika stebeilijasi į „Prospekto“ fotografijos galerijos parodos „Debiutas 2018“ vaizdyną. Dešimt ar penkiolika minučių stabteli prie kiekvieno iš vienuolikos debiutininkų ekspozicijų. Ir - dreifuoja, sumuoja, reflektuoja, reziumuoja.
Amerika, švytinti fotografijose
2018 07 31 / Tomas Pabedinskas, „Durys“
Penktoji Plungės fotobienalė: kaip nedideliame Žemaitijos mieste pavyko pasiekti tai, ko neretai galima pasigesti didesniuose Lietuvos ar užsienio fotografijos festivaliuose?
Sūrus Vanduo. Antaną Sutkų kalbina Valentinas Sventickas
2018 07 30 / Valentinas Sventickas, „Nemunas“
Tai žymiojo fotomenininko ir literatūros kritiko bičiuliškų pokalbių fragmentai.