Klausimai apie brutalizmą. Gintauto Trimako parodoje „Atsakymas“
2018 10 05 / Aistė Kisarauskaitė, „7 meno dienos“
Gintauto Trimako paroda „Atsakymas“ tapo patogia proga pasitikrinti klausimą, kiek brutalizmo terminas taikytinas šiam menininkui ir apskritai kiek jis tinka Lietuvos fotografijai. Žinoma, čia kalbu ne apie brutalistinės architektūros fotografavimą, o apie brutalizmo filosofiją. Iš karto turiu pasakyti, kad šis terminas taikomas ne tik architektūrai, bet ir interneto tinklo dizaino sričiai, juvelyrikai, baldams, keramikai ir pan.
Žmonės nėra aktoriai. Jie yra žmonės
2018 10 03 / Fotomenininką Arūną Baltėną šnekina Ričardas Šileika. Pokalbio dingstis – Arūno fotografijų paroda „Dirbame. Esame“, eksponuojama Prospekto fotografijos galerijoje
Kaip atrandi fotografuotinąjį? Ar kabiniesi už vienokios ar kitokios specialybės, ar pirmiau kreipi domę į patį „pliką“ žmogų?
Įrodykite, kad esate žmogus
2018 09 28 / Akvilė Zarankaitė, "Literatūra ir menas"
Saulėtą rugsėjo 14-osios vakarą buvo atidaryta paroda „Nauji fotografijos įrankiai: nuo Google’o iki algoritmo“. Kartu su ja pristatytas ir naujasis žurnalo „Fotografija“ numeris (jį sudarė pats parodos kuratorius Paulas Paperis), kaip parodos tąsa.
Pharrajimos ir Šoa. Nepatogi Richardo Schofieldo ir Andrew Mikšio fotografija
2018 09 28 / Agnė Narušytė, „7 meno dienos”
Šį tekstą išprovokavo dvi fotografijos parodos, kurių nėra. Abiejų parodų autoriai gimę ne Lietuvoje, bet dabar čia gyvena. Abi jos – apie Holokaustą patyrusias etnines grupes: žydus ir romus.
Ant ligoninės sienų – kasdienės kovos už gyvybę akimirkos
2018 09 25 / Raimonda Andriulionytė, AlytusPlius
Nepagražintas akimirkas Alytaus apskrities S. Kudirkos ligoninėje įamžino fotomenininkas Vytautas Stanionis. Parodą V. Stanionis pavadino „Pasižvalgymai ir prisilietimai“. Alytiškis teigė, kad jo tikslas ir buvo pasižvalgyti, prisiliesti prie kai kurių momentų, o ne aprėpti viską.
Chronometrai: visi esame laiko pusiaukelėje
2018 09 19 / Mindaugas Klusas, „Lietuvos žinios“
Šiuolaikinio meno parodos „Chronometrai“ kuratoriai – menotyrininkė Agnė Narušytė ir ekspozicijos dizaino autorius fotomenininkas Gintaras Zinkevičius – pamėgino atskleisti, kaip įvairiai lietuvių menininkai apmąsto tokį, regis, savaime aiškų reiškinį – laiką. Visų parodos kūrinių radimosi laiką aprėpia du fotomenininko Remigijaus Treigio darbai.
Proto mankšta ir kūno malonumai. Tarptautinis fotografų seminaras Nidoje
2018 09 14 / Gytis Skudžinskas, „7 meno dienos“
Įžengus į rugsėjį kultūrinis gyvenimas ima intensyvėti visuose frontuose, o Lietuvos fotomenininkų sąjunga jau 41-ąjį kartą visus kvietė į tarptautinį fotografijos seminarą Nidoje. Vietos geografija ir visa infrastruktūra, o šiemet ir jūros bei oro temperatūra tiesiog liepiamąja nuosaka kvietė pratęsti vasaros malonumus. Tačiau taip nemanė Vilma Samulionytė, Gintaras Česonis ir visa jų surinkta organizatorių komanda.
Fotografija nuolat kelyje
2018 09 13 / Povilas Sigitas Krivickas
Nuo 2018 m. rugsėjo 3 iki 9 d. Nidos kultūros ir turizmo informacijos centre „Agila“ ir Neringos mieste vėl viešpatavo kasmetinis tarptautinis fotografų seminaras. Visą savaitę buvo rengiamos meninės dirbtuvės, skaitomos paskaitos, vyko parodų atidarymai, menininkų prisistatymai, knygų pardavimai ir aptarimai, fotoateljė po atviru dangumi, naktinės projekcijos Nidos viešosiose erdvėse. Ypač buvo laukiami neformalūs susitikimai su seminaro lektoriais ir svečiais tęstiniame renginyje „Nida off 2018“. Taip pat kartu su Neringos kultūros ir turizmo centru vėl surengtas konkursas „Fotografuojame Nidoje“.
Optinis manevras. „3D vs 2D“ – ne visai fotografijos paroda Prospekto fotografijos galerijoje
2018 09 05 / Agnė Narušytė, „7 meno dienos“
Parodos logika suformuoja ratą. Jo ašis – fotografijos materija, kurios prireikia norint sukurti vaizdą kaip tikrovę.
Google nenužudė fotografijos
2018 09 03 / Ilaria Speri
Esama žinomų žinomųjų – dalykų, kuriuos, kaip žinome, žinome. Taip pat esama žinomų nežinomųjų – tai yra, žinome, kad yra dalykų, kurių nežinome. Tačiau esama ir nežinomų nežinomųjų – kai nežinome, kad apie juos nežinome.