Literary Hub
2017 10 06

Mindaugas Klusas
Delfi.lt
2017 09 07

„Asmeninis ryšys lemia labai daug, – sako fotomenininkas Antanas Sutkus, prašomas prisiminti Nidos fotografijos seminarų atsiradimo aplinkybes. – Kuršių nerija – man vienintelė vieta, kuri nuima gyvenimiškus rūpesčius. Atvažiuoju tarp dviejų vandenų, pasižiūriu į vieną pusę – jūra, į kitą – marios, ir kojos pačios neša. Ten, Nidoj, suradau ir savo meilę.“

Mindaugas Klusas
„Lietuvos žinios“
2017 09 05

„Laisvės gali būti tiek, kiek pats esi laisvas ir kiek gali jos pasiimti“, – Nidoje sakė fotomenininkas, Nacionalinės premijos laureatas Aleksandras Macijauskas. Plėsdamas laisvės ribas, svarstydamas apie kartų santykius, klasikų, modernistų ir postmodernistų priešpriešas, šiandien prasidėjo 40-asis tarptautinis fotografijos seminaras „Nida‘17“.

Povilas Sigitas Krivickas
„Lietuvos rytas“
2017 09 10

Paskutinė Nidos tarptautinio fotomenininkų seminaro diena prasidėjo Gabrielės Naprušienės, Lietuvos autorinių teisių gynimo agentūros (LATGA-A) atstovės paskaita „Autorinės teisės ir socialiniai tinklai“. Klausytojai gavo daug svarbių ir naudingų žinių apie fotografijos autoriaus teises ir pareigas, apie praktinį šių teisių įgyvendinimą, apie tai, kokie yra dažniausi fotografijų autorių teisių pažeidimai. Prelegentė su auditorija diskutavo apie tai, kokie yra šiandienos rūpesčiai dėl autorių teisių,  apie vizualiųjų menų (fotografų ir dailininkų) įstatyminę ir visuomenės požiūrio  diskriminaciją lyginant su kitų sričių autoriais, apie kūrinių naudojimą socialiniuose tinkluose.

Povilas Sigitas Krivickas
„Lietuvos rytas“
2017 09 08

Penktąją Nidos tarptautinio fotomenininkų seminaro dieną pradėjo menotyros daktarė Erika Grigoravičienė. Ji įdomiai nagrinėjo fotografiškumo aspektus XX a. 7–8 dešimtmečių Lietuvos tapyboje. Joje fotografiškumo samprata atitiktų deiksės ženklus – tapymo gesto žymes paveikslo paviršiuje, geriausiai matomas abstraktaus ekspresionizmo, veiksmo tapyboje. Deja, ji optiniu aspektu yra fotografijos priešingybė. Vis dėlto tapybos ir fotografijos santykių diskursas kaip paragonas (tobulybės pavyzdys), medijų ginčas egzistuoja nuo seno.

Povilas Sigitas Krivickas
„Lietuvos rytas“
2017 09 07

Pačioje XIX a. pabaigoje (1895 m. gruodžio 28 d.) broliai Ogiustas ir Lui Liumjerai (Lumière) Paryžiaus „Salon Indien du Grand Café“ kavinėje pirmą kartą per mokamą seansą viešai pademonstravo „judančius paveikslus“. Istorinės prezentacijos metu parodyta dešimt trumpų filmų. Kiekviena juosta buvo 17 metrų ilgio, ir jų trukmė, rodant ranka sukamu kino projektoriumi, buvo maždaug po 50 sekundžių. Publika labai išsigando tiesiai į ją iš ekrano važiuojančio traukinio. Atsirado kino juostos perforacija, kurią pirmą kartą panaudojo Emilis Reynodas (Emile Reynaud). Jos dėka greitai vienas kitą keičiantys statiški kadrai sudarė judėjimo įspūdį.

Povilas Sigitas Krivickas
„Lietuvos rytas“
2017 09 06

Pirmapradėje fotografijoje galima įžvelgti dvi laiko reikšmes – chronologinę-istorinę (“vaizdinę atmintį”) ir techninę (“sustabdytą akimirką”). Pirmoji sutampa su būties reiškinių tėkme ir įprasmina visa, ką nutvieskia šviesa. Antroji – tai trumputės laiko atkarpėlės, per kurias, autoriaus valia, šviesa “įrašo” vaizdą jai jautriose laikmenose (nuo stiklo plokštelės, filmo juostelės iki skaitmenos). Taigi, per laiko ir šviesos jungimąsi atsiranda fotografija, nuo kurios oficialaus paskelbimo praėjo 178 metai. Retas išradimas (gal tiktai ratas) turėjo ir turi žmonijai tokio universalaus poveikio ir naudos.

Povilas Sigitas Krivickas
„Lietuvos rytas“
2017 09 05

Antrąją tarptautinio fotomenininkų seminaro dieną toliau buvo tęsiamas „Portfo.LT“ projektas VDA Nidos meno kolonijoje, vyko autorinių kolekcijų peržiūros. Ankstyvą popietę surengtas oficialus seminaro atidarymas. Į kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ sceną užkopė Neringos miesto meras Darius Jasaitis ir Lietuvos fotomenininkų sąjungos pirmininkas Gintaras Česonis.

Povilas Sigitas Krivickas
„Lietuvos rytas“
2017 09 05

Rugsėjo 4-ąją Nidos kultūros ir turizmo informacijos centre „Agila“ prasidėjo kasmetinis tarptautinis fotografų seminaras. Šiemet jis – keturiasdešimtasis. Seminaro dalyviams skiriamos teorinės paskaitos, kūrybos prezentacijos, parodos, meistriškumo dirbtuvės, fotografų darbų peržiūros, dokumentinių filmų seansai, naktinės projekcijos Nidos viešosiose erdvėse, fotografinių leidinių mugė.

Jolanta Matkevičienė
„Respublika“
2017 08 12

Jei XIX a. pabaigoje Lietuvoje gyveno fotografai broliai Czyzai, tai XX a. antroje pusėje atsirado fotografuojantys broliai Černiauskai. Mindaugas gimė 1942 metais Gruoblių kaime, Želvos valsčiuje, o Algimantas 1953 metais Igarkoje. 10 metų praleistų Krasnojarsko srityje, 4 Latvijoje, nes Lietuvoje dar vis draudžiama gyventi, ir tik nuo 1963-ųjų - prasideda nuolatinis gyvenimas Giedraičiuose, Molėtų rajone. Abu broliai dirba kino mechanikais, tik Mindaugas Giedraičiuose, o Algimantas nuo 1980-ųjų - Merkinėje. Gyvendami skirtinguose regionuose, nieko bendro nebeturintys su kino mechanika, jie nepraranda kūrybinės dvasios ir to giminystės artumo, ką daugelis iš mūsų šiandien yra numarinę kitokiais užsiėmimais...

Danutė Šepetytė
„Respublika“
2017 06 17

Pagaliau ir pats save prigavo fotografas Algimantas Aleksandravičius: užuot kaip karūnuotas portretistas medžiojęs pasaulinio lygio garsenybę Panevėžyje („Oskaru“ apdovanotą režisierių Iržį Menzelį), išdūmė į pirtininkų šventę Priekulėje kaip pasiklydęs prioritetuose pilietis - mažu kokį išskirtinį kadrą pavyks nurauti būsimam Mažosios Lietuvos albumui. Nors prieš kelias dienas iš leidyklos sužinojo, kad jo lyg ir nebereikia - Kultūros taryba pinigų albumo leidybai neskyrė.

Gintarė Čiuladaitė
„Lietuvos žinios“
2017 08 11

Panevėžietis Evaldas Ivanauskas į Vilniaus fotografijos galeriją atvežė savo parodą „Dislokacijos“. E. Ivanausko fotografijos – kraštovaizdžių panoramas imituojantys vaizdai, o iš tiesų – iš arti nufotografuotos miesto asfalto duobės ir šaligatvių betonas.
Panevėžietis Evaldas Ivanauskas į Vilniaus fotografijos galeriją atvežė savo parodą „Dislokacijos“. E. Ivanausko fotografijos – kraštovaizdžių panoramas imituojantys vaizdai, o iš tiesų – iš arti nufotografuotos miesto asfalto duobės ir šaligatvių betonas. Daugiau skaitykite: http://lzinios.lt/lzinios/Kultura-ir-pramogos/didinga-dykuma-atvere-kelio-vidury/248607 © Lietuvos žinios Daugiau skaitykite: http://lzinios.lt/lzinios/Kultura-ir-pramogos/didinga-dykuma-atvere-kelio-vidury/248607 © Lietuvos žinios Daugiau skaitykite: http://lzinios.lt/lzinios/Kultura-ir-pramogos/didinga-dykuma-atvere-kelio-vidury/248607 © Lietuvos žinios Daugiau skaitykite: http://lzinios.lt/lzinios/Kultura-ir-pramogos/didinga-dykuma-atvere-kelio-vidury/248607 © Lietuvos žinios

Daugiau skaitykite: http://lzinios.lt/lzinios/Kultura-ir-pramogos/didinga-dykuma-atvere-kelio-vidury/248607
© Lietuvos žinios

Gražina Juodytė
„Vakarų ekspresas“
2017 07 21

„Man Vaclovas Straukas buvo puikus ankstyvos jaunystės draugas, iš kurio pirmiausiai mokiausi nuoširdaus, nevaidinto bendravimo. Ir nesavanaudiškumo“, - apie Anapilin iškeliavusį uostamiesčio garbės pilietį sakė Klaipėdos fotografų bendruomenės narys Saulius Jokužys, labiausiai vertinantis V. Strauko sukurtą ciklą „Kopos“.

Jūratė Kuzmickaitė
„Kauno diena“
2017 07 09

"Suirusiam dabarties pasauly fotografija gali mums kalbėti", – pristatydamas Aleksandro Macijausko fotoalbumą "Ratas" sakė Sigitas Geda. Jo žodžiai, prieš septyniolika metų įrašyti vieno žinomiausių Lietuvos fotografų albume, nepavaldūs laikui. Kaip ir palinkėjimas: "Tegu Viešpats leidžia mums atsukti gyvenimo juostą."


Gediminas Kajėnas
www.8diena.lt
2017 05 22

Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, fotografas Romualdas Požerskis jau kelintus metus iš eilės kasmet išleidžia naują fotografijų albumą iš savo archyvo: „Miražų dosjė“, „Lietuvos senamiesčiai“, „Mažojo Alfonso vargai ir džiaugsmai“, „Lietuva 1988–1993“, „Paskutinieji namai“. Šiemet pasirodė turbūt garsiausiam menininko ciklui „Atlaidai“, kurtam 1974-2001 metais, skirtas leidinys.

Gediminas Kajėnas
www.8diena.lt
2017 05 08

Algimantas Mockus (g. 1931) – gyva lietuviško kinematografo bei fotografijos istorija. Jo gyvenimas kupinas pirmų kartų, kurie tapo ir Lietuvos kultūros istorijos dalimi: pirmoji išspausdinta spalvota fotografija, pirmasis lietuvių vaidybinio filmo, taip pat filmo baleto bei miuziklo operatorius. Jis vadinamas vaikščiojančia fotografijos ir kino technikos enciklopedija. 1973 metais viešėdamas Amerikoje net buvo kalbintas likti darbuotis Holivude. A. Mockus kūrė su žymiausias to meto režisieriais – V. Žalakevičium, A. Žebriūnu, M. Giedriu, G. Lukšu, o jo nufilmuotos juostos tapo lietuvių kino klasika. Šiandien būdamas garbingo amžiaus, A. Mockus dalijasi prabėgusių dienų prisiminimais, o jo besiklausant atrodo, kad viskas vyko tik vakar…

2017 05 01

Gediminas Kajėnas
www.8diena.lt
2017 04 12

„Kai kurių šių žmonių jau nėra tarp gyvųjų. Kai kurių namų jau taip pat nėra – vieni supleškėjo, kiti tapo negyvenamais… Bet aš atsimenu kiekvieną susitikimą, kiekvieną pokalbį ir džiaugiuosi gavęs galimybę prisiliesti prie šių gyvenimų…“ – sako fotomenininkas Arūnas Baltėnas, išleidęs fotografijų albumą „Namų tyloj“. Šiame darbe menininkas tęsia lietuviško kaimo temą, kurią jau įgyvendino etnografiniuose savo darbuose „Šilų dzūkai“, „Žemaičiai. Gyvenimai ir šventės“, „Gervėčių Lietuva“.

Jurgita Kotryna Ogulevičiūtė
www.alfa.lt
2017 04 01

„17 metų rankose neturėjau fotoaparato. Rašiau eiles, nes beveik visą laiką gulėdavau ligoninėse. O ką ten veikti? Vienu metu man pagerėjo. Kai draugas padovanojo skaitmeninį fotoaparatą, teko iš naujo mokytis fotografuoti. Aš atsigavau ir gavau tokį impulsą kurti toliau!“ – pasakojo parodos „Ne sezono metas“ autorius Algimantas Maldutis.

Gediminas Kajėnas
www.8diena.lt
2017 03 13

„Einu ir mąstau, mąstydamas – matau, o matydamas – paveiksluoju“, – taip keliais žodžiais fotomenininkas Algimantas Kunčius (g. 1939) apibendrina jau daugiau nei penkis dešimtmečius brėžiamą savo kūrybos trajektoriją. Tai turbūt vienas labiausiai nenuspėjamų Lietuvos fotografų, meistriškai džiazuojančių ne tik skirtingomis fotografijų temomis bei žanrais, bet ir neišsemiamomis gyvenimo istorijomis.

Kristina Abromavičiūtė
Vakarinė Palanga
2017 02 14

Fotografas Vitalijus Janušonis yra tarsi Palangos miesto metraštininkas, nepasiduodantis madai įamžinti miestą išgražintą bei nugludintą, išsipuošusį vasariškais drabužiais. Fotografą žavi miestas toks, koks jis yra dabar: nepaveiktas žmonių šventinės nuotaikos, natūralus, neatsietas nuo Baltijos jūros, kur amžinai kovoja smėlis ir bangos, šilti orai keičia šaltus.

Ieva Liubšytė
Šiaulių naujienos
2017

„Laiptų galerijoje“ atidaryta šiauliečio menininko Alvydo Šalkausko fotografijų paroda „Naturamix“, veiksianti iki kovo 15 dienos. Tai – pirmoji personalinė A. Šalkausko fotografijų paroda „Laiptų galerijoje“. Šiaulietis jau vaikystėje pamilo fotografiją, bet pasuko pedagogo keliu, o šiuo metu dirba Šiaulių dailės mokykloje, kur vaikus moko fotografijos meno. Rimtai į fotografiją  A. Šalkauskas pasinėrė prieš dešimt metų ir, anot jo, fotoaparato iš rankų nebepaleidžia, tad dabar save pristato ir kaip pedagogą, ir kaip fotografą.

Romas Sadauskas-Kvietkevičius
www.delfi.lt
2017 02 22

Dzūkijos nacionalinio parko svetainėje nuo vasario 10 dienos eksponuojama J. Budraičio fotografijos darbų paroda „Mano Paryžius: slampinėtojo eskizai“, o vasario 20-ąją Merkinėje apsilankė ir pats jos autorius, o taip pat jį atlydėjęs sūnus, Lietuvos nacionalinio dramos teatro direktorius, Martynas Budraitis ir Lietuvos fotomenininkų sąjungos pirmininkas Gintaras Česonis.

2017 01 26
Laura Kešytė
www.15min.lt

Gintarė Čiuladaitė
„Lietuvos žinios“
2017 02 10

Rūta Mikšionienė
www.lrytas.lt
2017 02 09

Jurgita Kotryna Ogulevičiūtė
www.alfa.lt
2017 02 04

 
Archyvas