Šiuolaikinės estų fotografijos paroda Cross Time
2012.05.31 - 2012.06.23
"Prospekto galerija" (Gedimino pr. 43)



Linijiškumas / tąsa / laikinas chaosas Estijos fotografijoje.

Parodos kuratorius Peeter Linnap.

Fotografiniai vaizdai paprastai yra skaitomi laiko kontekste. Tebūnie tai laiko “stabdymas“, „žiūrėjimas atgal“ ar simbolinis skirtingų laikų sujungimas fotografijos pagalba. Nuo Einšteino chronotopo idėjos, kuri daugiau buvo išnagrinėta Mikhail‘o Bakhtin‘o humanitariniame kontekste, laiko supratimas transformavosi į sudėtingesnes koncepcijas. Dabartinis „kompiuterių amžius“ pakankamai gerai tai įrodo. Visų pirma mes pradėjome skirti istorinį laiką; asmeninį ar traumatinį laiką; ar retrospektyvinius sugrįžimus į praeitį.


Kalbant apie istorinio laiko liniją, pirmiausia į ją turime patalpinti pačius save. Kitaip tariant, turime įvardinti, kurioje laiko linijos vietoje šiuo metu esame mes. Galvojame globaliai ar lokaliai, tarptautiškai ar tautiškai, sociopolitiškai ar tik ... meniškai? Galima teigti, kad po 1990-ųjų istorinio laikotarpio ar, tiksliau sakant, aiškaus geografinio identiteto, kuomet buvo nesudėtinga apibrėžti,  kas yra estiškumas ar baltiškumas, dabartinė situacija stipriai pasikeitusi ir yra kur kas mažiau aiški. Viena vertus, tai nėra blogai, nes toks identitetas, kokį mes žinojome, virto į identiteto politiką, kurioje nepriklausomi menininkai nebeprivalo dalyvauti. Tačiau kaip visgi šiuolaikinis menininkas turėtų atspindėti „mūsų laikus“, kaip menininkas yra susijęs su šiandiena? Mes esame apsupti keistos publikos, kuri vis mažiau ir mažiau vaikšto į parodas. Sakoma, kad visas parodos formatas praranda savo galias – tiek dėl laiko trūkumo, tiek dėl galimybės peržiūrėti meno kūrinius internetine. Dar vienas svarbus dalykas – parodų nepriklausomybė vis mažėja dėl stiprėjančio įtraukimo į keistos kilmės surogatinį darinį, vadinamą kūrybinėmis industrijomis.

Šioje parodoje stengtasi ignoruoti visas šias sąlygas. Tačiau tai nebuvo visiškai įmanoma. Čia akivaizdi multikultūrinė dimensija: „Estijos“ menininkas nebėra identifikuojamas pagal tautybę. Ši sąvoka apima ir tuos, kurie gyvena, mokosi ar dirba šalyje. Estijos fotografijos lauke mes turime menininkus iš Kroatijos, Latvijos, Armėnijos, Vokietijos, Ispanijos, Turkijos ir kt. Tautinę idėją praplečia ir Estijos temomis dirbantys Australijos, Prancūzijos, Austrijos, Britanijos, Olandijos ir kitų šalių fotografai. Taip pat turėtume įskaičiuoti ir tuos estų menininkus (etniškai), kurie dirba užsienyje. Išties nemažai sumaišties. Būtent dėl to į šią parodą įtraukti menininkai estai ir ne estai, suaugę ir vaikai, profesionalai ir pradedantieji ir t. t... Vienaip ar kitaip kiekvienas darbas yra susijęs su laiko kategorija ir sužadina laiko sąvokų, tokių kaip trukmė, cikliškumas, ar praeities peržvelgimas naujomis akimis, komplikuotą prigimtį.


Peeter Linnap, 2012


Pristatomi autoriai


Fotografaijos:

„Mad Photograhs“ (L‘Hommage a Roland Barthes)
Toomas Kalve/ Madis Katz
Peeter Linnap
Vallo Kalamees
Triin Rebane
Getter Kuusmaa
Tiit Joala
Sirje Joala
Kristi Mägi
Diana Tamane
Jelena Jakovlevic
Theodor Peeter Linnap
Sirli Õunap

Videofotodarbai:

LENIN
Sten Eltermaa
Raivo Kelomees
Uku Linnap
Peeter Oja & Mart Juur
Thomas Wattebled
Elodie Bernard
 

1.Triin Rebane "Pasivaikščiojimas uoste " 2010


2. Kalve „Mirusio paukščio gyvenimas, 1“


3. Kalve „Mirusio paukščio gyvenimas, 2“


4. Taavi Piibemann „Broliai Strugatskiai, p. 197“


5. Getter Kuusmaa "Enn ir Helle" 1940/ 2012


6. Taavi Piibemann "Be pavadinimo" 2005

 

 
Kitos parodos