Beatrice Minda. Kas lieka. Fotografija
2009.01.07 - 2009.01.31
"Prospekto galerija" (Gedimino pr. 43)

Beatrice Mindos savo pačios istorijos ir identiteto paieškos prieš keletą metų tapo jos domėjimosi asmeniniais prisiminimais priežastimi, kuriuos ji įamžindavo fotografijos paveiksluose. Čia nesiekiama tiesiog įamžinti dalykus ir apsaugoti juos nuo užmaršties. Ją daugiau domina tai, kaip dalykai yra suvokiami, apdorojami ir kaip atmintis pakeičia jų formą. Berlyne gyvenanti rumunų kilmės fotografė pradėjo paveikslų paiešką iš jos vaikystės pasaulio.



Taip atsirado dvi paralelinės, bet kokiu požiūriu vieną kitą papildančios fotografijų serijos, kurias šiandien ji rodo nepriklausomai vienai nuo kitos.


 

Seriją kas lieka sudaro mįslingos naktį lauke darytos nuotraukos. Namai, sodai ir gatvių fragmentai šiose nuotraukose vaiduokliškai išnyra iš tamsos.

Stebėtojo žvilgsnis pakimba ties kiekvienais, blausios, matinės gatvės žibintų šviesos apšviestais, vargu ar iš arčiau atpažįstamais daiktais, kurių jis nei įstengs lokalizuoti, nei vedamas paskutinio tikrumo jausmo sugebės atpažinti.

 



© Beatrice Minda

Nepaisant nuotraukose tvyrančio atmosferos glaustumo paveikslai iš serijos kas lieka atrodo keistai uždari ir nukreipia stebėtojo žvilgsnį. Po paviršiumi slepiamos praeities nuojautos, kurios sužadinamos ypatingų detalių ir atsiskleidžia tik iš antro žvilgsnio. Prie jų prisišlieja vidiniai paveikslai, atsirandantys vaizduotėje ir paskandinantys ribas tarp realios ir įsivaizduojamos erdvės neryškume ir nakties tamsoje. Kiekvieno paveikslo daiktų įspūdis yra žymiai svarbesnis nei atpažįstamos specifinės vietovės motyvas. Tai suteikia paveikslams paslaptingą ir pasakišką aurą. Naktis tarsi šydas apgaubia pasaulį, kurį mes suvokiame tik iš nuotrupų ir kaip per filtrą. Tačiau ir dienos šviesoje tam tikri dalykai neprasibrauna iki mūsų sąmonės, o kiti vėliau ar anksčiau – sąmoningai ar nesąmoningai – išstumiami iš mūsų vaizduotės. 

Beatrice Mindos nuotraukose nakties motyvas ne vienintelė išraiškos priemonė. Neryškus vaizdas – dar vienas tapybinis daiktų užmaskavimo lygmuo.

Menininkė į paveikslą įneša kažką asmeninio ir subjektyvaus.

Beatrice Minda savo naktiniuose klajojimuose per Rumuniją bando panerti į nakties ramybę ir saugumą bei su kamera įamžinti įspūdžius ir nuotaikas, kurios ją sieja su vaikyste.

Taip atsirado nuojautos pilni naktiniai vaizdai, kurie pasakoja apie suvokimą ir prisiminimus apie praėjusius gyvenimus bei perteikia daugiau nei asmeninį atminimą.

Danielos Goeller esė (sutrumpintas)


Autorės svetainė internete
Autorės biografija


 
Kitos parodos