Gintauto Trimako ir Pauliaus Račiūno fotografijų paroda „Neformatas (tarp tradicijos ir šiuolaikiškumo)“
2007.01.11 - 2007.02.05
Vilniaus fotografijos galerija (Stiklių g. 4)

 

Gintautas Trimakas ir Paulius Račiūnas atsisako tradicinės fotografinio reportažo krypties – jie eksperimentuoja su fotografine medžiaga.






Gintautas Trimakas pristato lapkričio-gruodžio mėnesį pinhole technika sukurtus darbus. Juose autoriui svarbūs netikėti rakursai, bei tam tikrų įvykių identifikavimas.

Prie dviračio galinės sėdinės pritvirtinta pinhole kamera fiksuoja kiekvieną dviračio sustojimą – čia ji tik patogi priemonė fotografiniam vaizdui išgauti. Kiekvienas sustojimas turi  savo „dangų“ –  tiek dirbtinį, tiek naturalų. G.Trimakui svarbus laikinumo sureikšminimas - nuolat besikartojantis, bet kitoks. Pasak autoriaus, dviračių statymo vietos, gali atspindėti net žmogaus įpročius, gyvenimo ritmą, apsipirkimo taškus ir t.t.

Tuo tarpu Paulius Račiūnas fotografiją naudoja, ne tik kaip vaizdinę informacijos priemonę, bet ir kaip objektus, instaliuotus erdvėje.

Meninkui fotografija – tai tik subjektyvios tikrovės interpretacija, prasmių paieškos, vaizdų slinktys, skaičiai, žingsniai, formulės. Arba ilgos apšviestos minutės. Tai tarytum neužbaigtas tekstas, nepretenduojantis į „teisingą“ pasaulio atvaizdavimą ar į objektyvią tiesą, tai savotiška vizualios hermeneutikos sritis ir tam tikras ritualizuotas žaidimas. Tai siekis alternatyvios fotografijos, kurioje veiktų kita realybė ir kitos žaidimo taisyklės. Interpretacija nesibaigia "išgeneravus" idėją, nuspaudus fotoaparato mygtuką (jeigu toks apskritai yra) ar atspaudus nuotrauką. Perinterpretuota tikrovė „atiduodama“ tolesnei žiūrovo interpretacijai, nuo kurios ir priklauso atsakymas į klausimus kas čia ? ir kodėl?












 
Kitos parodos