Atgal
Kvietimas teikti darbus metraščiui "Lietuvos fotografija 2018"

Kviečiame teikti darbus Lietuvos fotomenininkų sąjungos metraščiui „Lietuvos fotografija 2018“. Darbus siųskite iki 2018 m. kovo 31 d.
Šių metų metraščio sudarytojas yra kuratorius ir menotyrininkas, šiuolaikinio meno centro Kim? Rygoje programų direktorius Valentinas Klimašauskas. Leidinys susideda iš dviejų dalių, kurių pirmoji pasirodys dar prieš rugsėjį, o antroji – prieš metų pabaigą. Šių metų pirmos dalies tema “Fotoportreto teorija“


Įvertinus gan konservatyvias prognozes, kad šiuolaikinis žmogus per gyvenimą statistiškai padarys 25 000 asmenukių, kyla natūralus klausimas, kodėl žmonijai būdingas hipertrofuotas dėmesys veidams, o šiandien, kai žmonės vis daugiau laiko praleidžia socialiniuose tinkluose, šis išaugęs dėmesys skiriamas ne vien savo ar šeimos portretams, bet ir kitų žmonių, gyvūnų bei įvairių hibridinių skaitmeninių būtybių veidams. 

Tačiau ką reiškia fotoportretas šiandien, arba kaip galima kurti ar reikėtų atpažinti, suprasti savo fotoatvaizdus šiame sename naujame pasaulyje, kuris dar visai neseniai arogantiškai deklaravo „politikos pabaigą“, kuris sakosi esąs „po gamtos“ (pavyzdžiui, apie tai rašoma Jedediah'o Purdy'o knygoje „After Nature: A Politics for the Anthropocene“ arba Steven'o Vogel'o knygoje „Thinking like a Mall. Environmental Philosophy after the End of Nature“), skelbia, kad mes „niekada nebuvome šiuolaikiški“ (Bruno Latour), kad „niekada nebuvome žmonės“ (Donna Haraway) arba, kad „niekada nebuvome tik žmonės“ (Michel Foucault), bet buvome ir esame antžmogiai, postžmonės (angl. posthuman)?

Šia proga galime prisiminti pareidoliją. Pareidolija vadinamas psichologinis fenomenas, kuris apibūdina, kaip mūsų smegenys reaguoja į stimulą, paprastai vaizdą ar garsą, atsitiktinės informacijos sraute atpažindamos tam tikras specifines formas ar raštus. Taip mes įžiūrime žmogaus veidą uolienų šešėliuose Mėnulyje ar Marse arba atpažįstame savo bičiulio bruožus nepažįstamojo veide. Šiandien, kai veidus „skaito“ ir „atpažįsta“ telefono aparatai, policijos kameros ar paieškų sistemų algoritmai, kyla klausimas, kaip būtent mašinos interpretuoja mūsų veidus, kokius bruožus jos „nuskaito“, o kas lieka nenuskaitoma ir netampa informacija? Anot mokslininkų, veidus skaitantis dirbtinis intelektas netrukus galės nuskaityti ir politines pažiūras, ekonominę situaciją, seksualumą, intelekto koeficientą. Kai veidas tampa atvira knyga, skaitmenine skulptūra, gali būti keičiamas ir manipuliuojamas, ką reiškia susikurti, turėti, ar prarasti savo veidą? Kodėl tokios populiarios veidų fotografijas modifikuojančios programėlės, leidžiančios apsikeisti veidais (angl. face swapping) su bičiuliais ar mėgstamais personažais, modifikuoti savo veido bruožus keliais prisilietimais prie ekrano? 
Taip pat – kaip tokioje dirbtinio intelekto, programų ir technologijų daromų spendimų prisotintoje aplinkoje keičiasi autorystės samprata? Kaip tai keičia mūsų pačių vis takesnį tapatybės suvokimą? Arba, kai šiandien veidai skaitomi įvairių mus nematomų robotų ir algoritmų, kaip savo veidus kuria ar saugo tie, kurių veidai priklauso vadinamajam ketvirtajam pasauliui, nėra įprasti, pripažinti, legalūs, priklauso tautinėms ar seksualinėms mažumoms, nomadams, migrantams, gaunantiems itin mažas pajamas, priklausantiems praeičiai, gyvenantiems už modernios technologinės šiuolaikybės ribų? 

Valentinas Klimašauskas,
Metraščio „Lietuvos fotografija 2018“ sudarytojas.

Autoriai pateikdami darbus turi sudaryti jų sąrašą atskirame tekstiniame dokumente, pavadintame autoriaus vardu ir pavarde (pvz.: vardas_pavarde.doc):
- autorius;
- darbo pavadinimas;
- sukūrimo metai;
- sukūrimo technika (jei svarbu);
- trumpas darbų idėjos aprašymas;
- autoriaus kontaktai.

Fotografijos siunčiamos JPG formatu, ilgoji kraštinė turi būti ne trumpesnė kaip 1000 pikselių, 300 dpi rezoliucija. Dokumento pavadinimą sudaro autoriaus pavardė ir darbo pavadinimas (jei serija turi vieną pavadinimai dokumentus galima sunumeruoti) (pvz.: Pavarde_Darbo _pavadinimas_1.jpg, Pavarde_Darbo _pavadinimas_2.jpg).

Visi dokumentai (aprašymas ir fotografijos) turi būti sudedami į vieną bylą ir užvadinama autoriaus vardu bei pavarde, suarchyvuojami (.zip) ir siunčiami kaip vienas dokumentas.

Darbus siųsti iki 2018 kovo 31 d. elektroniniu paštu LFSmetrastis@gmail.com arba per www.wetransfer.com svetainę. Atspausdinti darbai nebus priimami.


 
Kitos naujienos