Atgal
Fotografijos šventė Klaipėdoje

lapkričio 17 d. (penktadienį) nuo 17 valandos Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius kviečia į Klaipėdos parodų rūmus, kuriuos okupavęs fotografijos menas žada tikrą šventę fotogurmanams. Šventės garantas – šešios fotografijų parodos, leidinio pristatymas, fotosesija ir, kas ne mažiau svarbu: autentišką patirtį užtikrinsianti klaipėdiečių, svečių, organizatorių ir autorių kompanija.  
Bene labiausiai laukiama – didžiausia iki šiol Violetos Bubelytės retrospektyvinė fotografijų paroda. Nuo 1981 iki 2003 autoaktus kūrusi fotografė Lietuvos meno istorijoje įsitvirtino kaip unikali ir daugelį tabu sulaužiusi menininkė, 2015 m., po 12metų pertraukos vėl pradėjusi fotografuoti save. Tad parodoje „Savas kūnas“ bus galima pamatyti ir  V. Bubelytės archyvą ir naujausius, pastaruosius trejus metus kurtus darbus. Po pirmosios savo aktų pardos 1989 metais, autorė gavo laiškų iš pasipiktinusių davatkų, kaltinusių autore paleistuvyste ir amoralumu. Įdomu, kokią reakciją autoaktų paroda sukels po beveik dvidešimties metų, tačiau bet kuriuo atveju uostamiestyje su vienu iš „garsiųjų“ laiškų bus galima susipažinti.

G.Zinkevičius

Dar viena retrospektyva  –  vos prieš pusmetį V. Luckaus fotografijos centro pristatyta, vieno iš Kaune veikusios „Plėšriųjų sekcijos“ narių – Gintauto Stulgaičio fotografijų paroda. Ekspozicija sudaryta iš ciklų „Šeimyniniai portretai“, „Balius“, „Senamiesčio etiudai“, „Belvederis. 1986-ųjų vasara“, Kauno zoologijos sode kurtos „Rūkų“ serijos bei pavienių portretų. Savitą ir vis dar itin aktualų autoriaus požiūrį, atskleidžia jo dienoraščio fragmentas – „norėčiau, kad mano darbuose atsispindėtų požiūris ne į tai, ką aš fotografuoju, netgi ne gyvenimas apskritai, o žvilgsnis į gyvenimo prieštaravimų ir santykių visumą. Vienu žodžiu, noriu, kad žmonės mąstytų“.

Netradicinis, provokuojantis požiūris į fotografijos meną būdingas Kęstučio Šapokos ir Benignos Kasparavičiūtės parodai „Fotosalonas, Musninkų g.“ bei daugiau nei dešimt metų tęsiamam Dariaus Vaičekausko projektui „Dekonstrukcijos“. Nei B. Kasparavičiūtė, nei K. Šapoka nekuria fotografijos meno siaurąja prasme, tačiau nemaža dalis jų tarpdisciplininių projektų buvo įgyvendinti būtent fotografijos pagalba. Ši paroda, tai – bandymas pasižvalgyti po fotografijos paraštes ‒ „pasidaryk pats“, „muilinės“, buitinės fotografijos (anti)estetiką ir principus. Tuo tarpu D. Vaičekausko projektas,  tai ‒ veikiau anti-paroda, žvelgiant iš galerijų erdvių perspektyvos. Kūriniai išskaidyti Klaipėdos miesto erdvėse, o parodų rūmai -  tik viena, tarpinė parodos vieta, kurioje eksponuojamas vienas kūrinys bei pateikiamas koordinačių sąrašas, pagal kurį galima ieškoti mieste išsklaidytų kūrinių.

G.Stulgaitis

Jaunosios kartos dėmesį turėtų patraukti mažoje Braitono virtuvėje kalbantis trims draugams gimusi iniciatyva „Save Zine“. Pagrindinė projekto idėja ‒ nereikalauti jokio formalaus naratyvo darbams, kuriuos Paul Butkus, Henrikas Riskus ir Valus Sonov publikuoja zinuose. Beveik dvidešimt autorių iš skirtingų šalių subūrę kuratoriai teigia, kad niekada neduoda jokių instrukcijų, ko jie tikisi, tad rezultatas atspindi ir paties projekto esmę ir šiuolaikinio gyvenimo praktiką: viskas apie kūrybiškumą ir dalinimą(si). Tai tęstinio fotografijos projekto „KITI 8” dalis.

Dar vienas laukiamas, su fotoknygomis susijęs šventės akcentas – Agnės Narušytės ir Gintaro Zinkevičiaus leidinio „Plakatai“ pristatymas, kurio metu bus projektuojami ir to paties pavadinimo G. Zinkevičiaus ciklo darbai. Juose – 1982–1996 m. autoriaus nuosekliai fotografuoti stendai, kuriuose būdavo klijuojami plakatai, iš pradžių – brežnevinės propagandos, paskui – perestroikos, dar vėliau – Atgimimo ir nepriklausomybės pradžios.

Parodų atidarymų maratono metu, nuo 17 iki 19 val. klaipėdietis fotomenininkas Artūras Šeštokas fotografuos šventės lankytojus senąja, šlapio kolodijaus technika. Parodų atidarymas numatomas 17.30 val. 

Fotografijos šventę Klaipėdoje organizuoja Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius.


 
Kitos naujienos