Atgal
Menotyrininko Virginijaus Kinčinaičio viešos paskaitos apie fotografiją

2017 m. lapkričio 7 d., antradienį, 17 val. Fotografijos muziejaus Studijoje (Vilniaus g. 140, Šiauliai) menotyrininkas Virginijus Kinčinaitis skaitys pirmąją, viešų paskaitų ciklo „VAIZDŲ GYVENIMAI III“, paskaitą „Kodėl  meninė fotografija nespalvota?“. Kitos ciklo paskaitos vyks tuo pačiu laiku lapkričio 14 („Pasakojimo galimybės fotografijoje“), 21 („Fotografijos ir gatvės giminystė“) ir 28 d. („Fotografija metaduomenų srautuose“). Renginiai nemokami.

LAPKRIČIO 7 D. 17 val.

Kodėl meninė fotografija nespalvota?

Kaip sakė Henri Cartier-Bresson’as, pasaulis ir taip chaotiškas, jį ir taip sunku perteikti kadro kompozicijoje, o spalvos tik sustiprina šį chaosą ir griauna vaizdą. Vadinasi, spalvota fotografija fotomenininkų buvo atmesta ne todėl, kad ji buvo vulgari ar komerciška. Ji tiesiog buvo per sudėtinga priemonė pasaulio apibendrinimui, savo jausmų perteikimui. Todėl iki šiol jos situacija yra įpatingai komplikuota. Ar galima susidraugauti su spalvomis, kaip tai pavyksta geriausiems fotografijos meistrams?

LAPKRIČIO 14 D. 17 val.

Pasakojimo galimybės fotografijoje

Tinkamiausio fotopasakojimo formato ieškančiam fotožurnalistui tenka sunkus pasirinkimas, kurio sėkmę gali nulemti tik savarankiška ir išsami auditorijos raidos analizė bei gebėjimas prognozuoti ateities vartotojo bruožus. Kad ir kaip žiūrėtume į internetines komunikacijos naujoves, aišku viena, žiniasklaidoje įsigali interaktyvūs multimedijiniai pasakojmai. Tai nebėra klasikinė žurnalinio reportažo forma. Tai kažkas visiškai nauja. Pirmiausia tai nelinijinis pasakojimas, kuriame vienu metu tikslingai panaudojami visi tradiciniai ir nauji pranešimų būdai.

LAPKRIČIO 21 D. 17 val.

Fotografijos ir gatvės giminystė

Fotografija gimė gatvėje. Jos raida yra neatsiejama nuo šiuolaikinio miesto raidos, nuo gatvės gyvenimo pokyčių, nuo gatvėje gimstančių naujų vaizdų, kurie labiausia ir traukia fotografo akį. Kintančio, dimamiško, emocionalaus gatvės gyvenimo ritmas tiesiog hipnotizuoja fotografus. Todėl tiek daug jų nuo XX a. pradžios budi didmiesčių sankryžose. Tačiau gatvė yra permaininga, ji nepasiduoda žvilgsniui, ji fragmentiška ir judri. Kokių gudrybių ėmėsi didieji gatvės fotografijos meistrai, siekdami suvaldyti šį vizualų chaosą?

LAPKRIČIO 28 D. 17 val.

Fotografija metaduomenų srautuose

Per vieną dieną į „Facebook“ paskyras įkeliama daugiau nei 350 milijonų fotografijų, „Instagram“ ir „Flickr“ paskyrose per dieną atsiduria po 80 milijonų naujų fotografijų, per vieną sekundę į „Tumblr“ paskyras įdedamos 1 123 fotografijos, per vieną dieną „Twitter“ pasklinda 500 milijonų daugiau ar mažiau vizualizuotų naujienų žinučių. Be abejo, jums skaitant šį tekstą skaičiai tikrai išsipūs. Deja, visi šie vaizdai jau niekada nebus peržiūrėti. koks jų likimas, kam jie reikalingi?
 
Kitos naujienos