Atgal
A. Griškevičiaus paroda „Iliuzijos“: tarp neįmanomos svajonės ir jutimų paklaidos

Gegužės 11 dieną 17 val. Kauno dailės galerijoje bus atidaryta šešiasdešimt penktoji Algio Griškevičiaus tapybos, fotografijos bei objektų paroda „Iliuzijos“. Ekspozicijoje bus galima pamatyti darbus, kurtus dar 2002 metais, o taip pat vos prieš kelias savaites nuo molberto nuimtas drobes. Tai iki šiol didžiausias ir išsamiausias menininko pristatymas Kaune. A. Griškevičiaus kūrybai būdingas kritinis dabarties vertinimas, visuomenės būsenų ir nuostatų aktualizacija, nevengiant ironijos ir tragikomiško pasaulio suvokimo.


Parodos pavadinime „Iliuzijos“ užkoduoti vieni kertinių autoriaus kūrybos principų – tai paveikslai, fotografijos ir objektai, kupini neišsipildžiusių svajonių vilties ir kiekvienam savos jutimų paklaidos, sukeliančios iškreiptą (?) tikrovės suvokimą. Kurdamas A. Griškevičius meistriškai manipuliuoja realybe, nes, pavyzdžiui, tapybos darbuose nėra neegzistuojančių objektų ir vyrauja visai šalia, didmiesčių ir apleistų kraštovaizdžių aplinkoje užfiksuoti motyvai, tačiau spalva ir šviesos žaismu sukuriama atmosfera – visiškai neadekvati tai tikrovei. Tai tarsi vienas ant kito uždėti du pasauliai, iš kurių vienas – konkretus ir atpažįstamas, o kitas – lyg iš paralelinės tikrovės ar sapnų bei fantazijų pasaulio. Susiliedami į vieną, vaizdinį šie du pasauliai ir sukuria tą magišką atmosferą arba, kitaip tariant jutimų paklaidą, sukurtą meninėmis priemonėmis. 


Anot, A. Griškevičiaus, „gal ir klystu, o tai, galbūt, ir dar viena iliuzija, žvelgdamas iš meno istorijos perspektyvos, pastebiu, kad romantizmas mene suklestėdavo po didžiųjų imperijų žlugimo ar tam tikrų esminių santvarkos lūžių. Buvusių pilių ir kitų didingų statinių griuvėsiai menininkams sukeldavo nepaaiškinamą ekstazę ir jie su didžiausiu entuziazmu ir pasišventimu puldavo tapyti tuos griuvėsius juos romantizuodami. Žlugus Sovietų sąjungai ir praėjus visai nedaug laiko po to, atsirado nemažai žmonių, romantizuojančių tą „imperiją“, o tai man, kaip menininkui, suteikė puikią galimybę per ironijos prizmę į tai pasižiūrėti. Taigi, romantiškoje šviesoje nutapęs buvusios imperijos apgriuvusias fermas ar siloso bei vandens bokštus aš bandau padėti susikurti naujajai postsocrealistinei romantizmo krypčiai Lietuvoje“.


Akivaizdu, kad ironija ir humoras, lydi autorių ir jo kūrybą visose jos sferose, o tai tiek Lietuvoje, tiek užsienyje pelno visuomenės simpatiją bei kritikų įvertinimą. Paroda Kaune papildyta pačiais naujausiais ir dar nerodytais A. Griškevičiaus darbais, tad kauniečiai ir miesto svečiai turės galimybę pamatyti pačią išsamiausią autoriaus kūrybos retrospektyvą iki šiol. 

Paroda veiks iki birželio 18 d.








Tekstą paruošė Danguolė Ruškienė

 
Kitos naujienos