Atgal
„Lietuvos fotografija: vakar ir šiandien '15“ Klaipėdoje

2015 m. lapkričio 27 d. (penktadienis) 18.00 val. maloniai kviečiame Jus į metraščio „Lietuvos fotografija: vakar ir šiandien '15“ pristatymą ir fotografijų parodos „Lietuvos fotografija: vakar ir šiandien. Šiandienos atodangos“ atidarymą Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre (KKKC) (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda). Paroda bus eksponuojama iki 2016 m. sausio 3 dienos.

Metraščio „Lietuvos fotografija: vakar ir šiandien '15“ pristatyme dalyvaus jo sudarytojai: Agnė Narušytė, Jurijus Dobriakovas, Gytis Skudžinskas. Metraštį „Lietuvos fotografija: vakar ir šiandien '15“ sudaro keturi skyriai: „Gyvas archyvas“, „Šiandienos atodangos“, „Atradimai“, „Šalia fotografijos“.


„Gyvas archyvas“, sudarytoja Vilma Samulionytė: „<...>Grįždama prie savo pradinio klausimo apie tai, kokios fotografijos turėtų būti šiame skyriuje, kokiu nors būdu ištrauktos iš tų kaupyklų, galiausiai nusprendžiau (o sudarytojas vis dėlto turi šiokią tokią sprendėjo teisę), kad man pačiai būtų įdomiausia matyti šiame skyriuje vis dar neregėtus, tačiau tam autoriui ir nebūdingus darbus. Taip norėjosi atrasti nekunčišką Kunčių, nesutkišką Sutkų, nemacijauskišką Macijauską ir nebutyrinišką Butyriną. Manau, iš dalies tai pavyko. Be abejo, neapsieita be tikrųjų archyvų senbuvių Paulinos Mongirdaitės ir grafo Stanislovo Kazimiero Kosakovskio. Iš jų kūrybos pasirinkau taip pat nelabai tipiškus tam laikui sprendimus.  <...>“.

„Šiandienos atodangos“, sudarytojas Gytis Skudžinskas: „<...> Pradėdamas darbą bandau apsibrėžti kelias principines taisykles, kad būtų galima spręsti, kada kamuolys atsidūrė užribyje ir ar reikia įskaityti pergalingą tritaškį. Deja, deja, kaip paaiškėja finaliniam švilpukui artėjant, visos taisyklės gali būti tokios pat kintančios, kaip ir pati atvaizdų reikšmė – taki ir nevisiškai apibrėžta. <...>“.

„Atradimai“, sudarytoja Agnė Narušytė: „<...> Nenoriu spėlioti, ar (ir kokios) būsimų fotografijos krypčių užuomazgos slypi mano atrinktų autorių darbuose. Užduodama keturis klausimus vertinau, kas įdomu dabar: 1) ar kūrinys kelia naujų minčių fotografijos ir meno istoriją išmanančiam profesionalui? (Neigiamai atsakius į šį klausimą, atkrito daug senomis idėjomis besiremiančių kūrinių); 2) ar kūrinys siūlo intriguojančią fotografijos panaudojimo formą, bent jau Lietuvos kontekste? 3) ar kūrinys yra aktualus socialiniame, politiniame ir filosofiniame dabarties kontekste? 4) ar įdomu būtų apie kūrinį parašyti (tai labai subjektyvu, bet...)?  <...>“.

„Šalia fotografijos“, sudarytojas Jurij Dobriakiv: „<...> Fotografija yra labai turtingas ir įdomus apmąstymo objektas. Tačiau neišvengiamai ateina akimirka, kai nuo jos grynos formos ir su ja susijusių „klasikinių“ teorinių problemų (laikas, mirtis, (ne)tikrumas, indeksiškumas, tapatybė, reprodukcija, aura, pasaulio „kolekcionavimas“ ir t. t.) šiek tiek pavargsti, kaip ir nuo bet kurios kitos išraiškos formos, kai praleidi per daug laiko santykyje su ja. Tuomet norisi bent trumpam atsitraukti, pažvelgti kažkur už fotografijos ribų, susitelkti į keistesnes jos mutacijas ar naujas evoliucines stadijas. Juolab kad „kasdienis“ fotografijos naudojimas, ypač samplaikoje su naujausiomis vizualių ir nevizualių duomenų rinkimo ir apdorojimo technologijomis, neretai aplenkia teoretikų refleksijas ir kelia naujus klausimus, kurie nebūtinai yra susiję su jau gerai pažįstamomis ir ne kartą aptartomis fotografijos savybėmis.  <...>“.
Šias ir kitas metraščio sudarymo bei šalies fotografijos tendencijas aptars sudarytojai bei atsakys į susirinkusiųjų klausimus.



Fotografijų paroda „Šiandienos atodangos“

Paroda sudaryta iš metraščio „Lietuvos fotografija: Vakar ir šiandien“ skyriuje „Šiandienos atodangos“ publikuojamų autorių darbų. Fotografijos šiame skyriuje tarsi savaime turi atitikti nūdienos aktualijas, bet tai visuomet pavojinga ir labai nesunkiai galime nuslysti į radikalius kraštutinumus. Be abejo, jų leidinyje esama, tačiau parodai atrinkti nuosaikesnių fotomenininkų darbai. Galbūt daugelis sakytu, jog Algimanto Aleksandravičiaus portretų šviesa visiems iki skausmo pažįstama, bet be jų mes prarastume tikrai svarbią dalį šiandienoje vykstančių procesų. Algio Griškevičiaus mizanscenas taip pat galime traktuoti kaip autorinio braižo triumfą. Šalia jo taip pat sau ištikimas Aleksandras Ostašenkovas. Kita parodos flangą atstovauja permanentiškai atsinaujinantis Algirdas Šeškus. Nemažas būrys ir jaunesnės kartos autorių, nors jų negalėtume įvardinti ir „nežinomaisiais“ – tai Donatas Stankevičius, Berta Tilmantaitė, Artūras Morozovas. Parodoje pristatomi ir ne tik fotografijos lauke dirbantys menininkai, tokie kaip Aurelija Maknytė ar Vilma Šileikienė. Ir nors leidinyje „Lietuvos fotografija: Vakar ir šiandien“ galime išvysti dar platesnę amplitudę šiandienoje vykstančių procesų, bet ir paroda leidžia apčiuopti Lietuvos fotografijos pulsą.

Iš viso parodoje pristatoma 15 autorių ir 40 jų sukurtų darbų.

Parodos autoriai: Algimantas Aleksandravičius , Mindaugas Ažušilis, Algis Griškevičius , Juozapas Kalnius, Aurelija Maknytė , Artūras Morozovas, Aleksandras Ostašenkovas, Remigijus Pačėsa, Ramunė Pigagaitė, Vytautas Pletkus, Donatas Stankevičius, Algirdas Šeškus, Marija Šileikienė, Berta Tilmantaitė, Arturas Valiauga.

Parodos organizatorius Lietuvos fotomenininkų sąjunga. 

Parodos rėmėjai ir partneriai: FotoProCentras, viešbutis „Amberton“, KKKC, Klaipėdos miesto savivaldybė, kulturpolis.lt, Kultūros taryba, Kultūros ministerija.


 
Kitos naujienos