Atgal
Algimanto Kunčiaus paroda „SEKMADIENIAI PRIE JŪROS. Palanga 1965–2014”

Sausio 29 d., ketvirtadienį, 17.30 val., Kauno fotografijos galerijoje (Vilniaus g. 2, Kaunas) atidaroma Lietuvos fotografijos klasiko Algimanto Kunčiaus paroda „SEKMADIENIAI PRIE JŪROS. Palanga 1965–2014”.

Jau penkis dešimtmečius tebesitęsiantys Algimanto Kunčiaus (g. 1939) Lietuvos pajūrio gyvenimo fotografiniai užrašai – tai savotiška sociologinė-antropologinė studija. Menininkas į pajūrį tarsi atseka paskui „Sekmadienių” ciklo veikėjus – paprastus kaimo žmones – ir stebi juos kitokioje, jiems gan nebūdingoje, aplinkoje. Fiksuoja į bendrą atostogautojų minią įsimaišiusias skarotas močiutes, kostiumais pasipuošusius vyrus, po Roko atlaidų nuo bažnyčios traukiančius prie jūros prasieiti Palangos tiltu, su artimaisiais susėsti ant pajūrio smėlio ir čia išsitraukti savo lauknešėlį, įmerkti kojas į jūros vandenį.

A. Kunčius. Palanga, 1983, liepa


Pajūrio vasariniame šurmulyje įdėmiai stebėdamas pavienius asmenis ar žmonių grupeles, šeimas ir atostogoms būdingą sąlyginai nereikšmingą jų veiklą, fotografas dėmesį sutelkia į subtilias detales: žmonių pozas, gestus, veido išraiškas, laikysenas ir nesuvaidintus tarpusavio santykius. A. Kunčiaus kadruose ne ką mažiau svarbiais veikėjais tampa ne tik patys žmonės, bet ir visa juos supanti daugiaplanė aplinka bei tarytum perregima šviesa – viskas čia tarsi pajungiama bendram polifoniniam skambesiui, padedančiam atverti prasmių daugiasluoksniškumą.


 
A. Kunčius. Palanga, 1977, liepa


Metai iš metų pajūryje vykstantis vyksmas beveik nesikeičia: visi prie jūros susirenka tiesiog pabūti, atsipalaiduoti, pramogauti, tad kardinalių pokyčių čia kaip ir neįvyksta, tačiau  parodoje chronologine tvarka pateikiamuose 1965–2014 metų darbuose išryškėja ne tik aplinkos transformacijos (naujas Palangos tiltas, pakitusios žaidimų aikštelės, reklamų gausa), mados, tačiau ir subtilūs besikeičiantys žmonių tarpusavio bendravimo niuansai.


A. Kunčius. Palanga 1977, rugpjūtis


Parodoje be jau gerai žinomų pajūrio kadrų autorinių atspaudų, pasiskolintų iš Lietuvos dailės muziejaus, Šiaulių „Aušros” muziejaus, Modernaus meno centro rinkinių, bus eksponuojami ir dar nematyti, naujai iš fotografinio negatyvų archyvo ištraukti A. Kunčiaus darbai.

Parodos kuratorė – Ieva Meilutė-Svinkūnienė
Parodą bei albumo leidybą dalinai parėmė Lietuvos kultūros taryba
Projekto partneriai: Lietuvos dailės muziejus, Šiaulių „Aušros” muziejus, Modernaus meno centras, Kauno kolegijos J. Vienožinskio menų fakultetas.

Paroda veiks iki kovo 1 d. (vasario mėnesį vyks parodą lydinčio albumo pristatymas).
Galerijos darbo laikas: II–V 11–18 val., VI–VII 11–17 val.
Įėjimas nemokamas


A. Kunčius. Palanga, 1973, rugpjūtis


 
Kitos naujienos