Atgal
FOTO Nr.6(8)



Platinamas Prospekto galerijoje (Gedimino pr. 43, Vilnius)


Turinys

6-7 Įžanga
8-10 Fotostovykla 2008
Aistė Kisarauskaitė. Na, po ilgų vakarojimų, naktinio fotografavimo ir panašių niekų atsikelti 6 val. ryto - vienas juokas.

24-29 Įmagnetinta sankryža - Shibuya, Tokijas
Vidas Biveinis. Man rūpėjo išryškinti žmones, o ne aplinką. Todėl pasirinkau kitokį fotografavimo būdą - sekti norimą objektą pagal jo judėjimo trajektoriją, kad jis taptų ryškus. Taip pat reikėdavo atsižvelgti į žmonių lingavimą, nes geriausiai išeidavo tie žmonės, kurie eidami mažiausiai spyruokliuodavo aukštyn žemyn.

12-17 „Photokina 2008": reportažas iš fotograijos mekos
Vaidotas Aukštaitis, Rimas Daukša. Įtakingiausi gamintojai kovojo ne tik tarpusavy, bet ir su dideliu antplūdžiu lankytojų, kurie savo akimis ir rankomis troško įsitikinti, ar tikros skelbtos naujienos, ar tikrai jau atėjo fotograijos aukso amžius.

18-23 Pietų pusrutulio Arlis
Mindaugas Kavaliauskas. Beje, kad „Fotofreo" turi keisto įvykio aurą, atrodo ne man vienam. Tarp fotografų sklandančiuose ganduose „Fotofreo" garsėja kaip mistiškas fotofestivalis. Parodos čia vyksta visur, net buvusiuose kalėjimuose. Sakoma, kad ten vaidenasi.

30-35 Greiti ir... su fotoaparatais
Gintas Kavoliūnas. Pirmas važiavimas - nesėkmė, antras - panika laive... Tačiau komanda susitvardė ir tęsė eksperimentą. Dar po keleto dublių galiausiai pradėjo ryškėti rezultatai. Radome tinkamą objektyvo židinio nuotolį, užtikrinantį saugų atstumą tarp automobilių ir tinkamą kompoziciją.

36-40 Patirtis svarbiau nei greitis
Alfredas Pliadis, Lietuvos tautinio olimpinio komiteto fotografas, darbavosi jau septintose olimpinėse žaidynėse. „Kai kas klausia, kiek kartų reikia nuspausti, kad gautum vieną gerą nuotrauką. Sakau - vieną. Sporto fotograijoje reikia sulaukti kadro kaip ir medžioklėje."

42-49 Laisvės gūsis Nevados dykumoje
Romualdas Požerskis ir Monika Požerskytė lankėsi „Burning Man" festivalyje Nevadoje. „Mes atvykome gerokai po vidurnakčio, o festivalis vyko jau trečią dieną.
Nustebome - prie įvažiavimo vartų rikiavosi atvykusių eilė, kurioje pralaukėme geras tris valandas. Prie vartų mus pasitiko beprotiškai apsirengę 5 ar 6 žmonės, jie apsikabino ir pasakė: „Sveiki atvykę namo", pamatėme plakatą „Welkom to Home". Pakliuvome į visai kitokį pasaulį, kurio gyventojai atrodė tarsi iš kosmoso."

50-56 Šiaurės pašvaistė - arktinis nuotykis
Mark Humpage. Ilgai laukti nereikėjo. Apie septintą vakaro žali dryželiai pasirodė iš už horizonto ir mes puolėme karštligiškai ruošti įrangą. Sustatėme trikojus į sniegą, kurio buvo iki kelių. Vaizdai buvo išties efektingi, nenutrūkstantys ir magiški. Spalvų kaspinai plaukė dangumi, raitydamiesi ir vingiuodami nuo vienos horizonto pusės iki kitos.

58-60 Objektyvai: kas slypi po skaičiais
62-66 Universalūs objektyvai „Nikono" sistemai: rizikos kaina
Mikas Binkis. Ar verta mokėti didelius pinigus ir įsigyti tik originalius „Nikkor" objektyvus, ar atskirais atvejais galima pasikliauti ir trečiųjų šalių gamintojų siūlomais ir dažnai vos ne trigubai pigesniais analogais?

68-71 Tyškantys lašai
Gintas Kavoliūnas. Kaip surinkti tyškančių lašų fotografavimo sistemą? Šį kartą teko pasiraitoti (tiesiogine šio žodžio prasme) rankoves.

72-74 Ryškumo gylis - pagal pageidavimą
Dovydas Tarvydas. Kaip tinkamai pasinaudoti iltro „Lens Blur" funkcijomis ir iš naujo fokusuoti jau užiksuotą vaizdą?

76-77 Nakties piešiniai
Saulius Pakrijauskas. Naktį, nustačius ilgą išlaikymą, galima pasistengti ir ką nors nupiešti. Prasmingas piešimas atveria kur kas platesnes erdves saviraiškai.

78-83 Interpretatorių interpretatorius
Michail Raškovskij. Kai gimė mūsų fotografų karta, Europoje dar vyko diskusijos, ar teatro fotograija išvis gali būti priskirta meninei fotograijai. Ypač įnirtingai diskusijos vyko apie 70-uosius, 80-uosius metus. Po to diskutantų entuziazmas kažkaip išblėso. Baleto fotograija turi labai senas tradicijas, tai buvo ne pačios pirmosios, bet vienos iš senesnių nuotraukų.

84-85 Susikurk knygą pats
86-89 Mūsų komanda komentuoja
90-95 E. Muybridge‘as ir pastangos „įšaldyti" judesį XIX a. fotograijoje

Eglė Kazėnaitė-Jaškūnienė. Eadweardas Muybridge‘as pirmasis nuosekliai ir išsamiai ėmėsi vizualinių judesio studijų dėl lemtingo atsitiktinumo - pažinties su buvusiu Kalifornijos gubernatoriumi, verslininku ir žirgyno savininku Lelandu Stanfordu.

96-101 Pirkėjo gidas
102 Sutikti fotografą
Aistė Kisarauskaitė. Vos vos atidaryk man diafragmą. Visai nedaug. Aš tilpsiu.

 
Kiti leidiniai